Hej. Jeg hedder Kristian. Jeg er tandlæge og har været ansat hos Aarhus Tandcenter siden 2014.

Som tandlæge varetager jeg alle områder indenfor moderne tandbehandlinger.

Mit personlige fokus ligger på æstetik og rodbehandlinger, hvor jeg bl.a. kan bringe min store interesse for forstørrelse og lupbriller i spil. I tandlægearbejdet går præcision og kvalitet hånd i hånd, hvorfor jeg vægter brugen af forstørrelse meget højt. Jeg både indsamler, anvender og formidler denne særlige viden omkring forstørrelser, eksempelvis til studerende og andre kolleger med interesse herfor. Derudover har jeg god erfaring med plastfyldninger af enhver slags.

Find ud af mere omkring, hvem Kristian er og hvad han står for

Uddannelse / kurser:

2013: Uddannet som tandlæge ved Aarhus Universitet

2012: Klinisk ophold med tandretningsfokus hos Aqua Dental, London

2012: Klinisk ophold med tandretningsfokus hos Colosseumklinkken, København

2012-14: Kliniske ophold med helkeramisk protetik fokus hos Randers Tandlægecenter, Randers

2012-14: Kliniske ophold med implantat og kirurgisk fokus hos Beringhus Tandlægerne, Horsens

2015: Dansk Endodontiforening Årsmøde

2016: Endo advanced, Thomas Hedegaard

2016: SkandEndo Copenhagen

2016: Klinikophold i rodbehandling hos tandlæge Michael Lindtoft

2016: Endodonti i børnetandplejen

2016: Dansk Endodontiforening Årsmøde

2017: Tandlægeforeningens Årskursus

2017: Update on possibilities and procedures in adhesive dentistry

2017: Klinikophold i rodbehandling hos Sune Demant

2017: Cracks, the new threat or just old sores?, Dr. Stephane Browet

2017: Dansk Endodontiforening Årsmøde

Hvad lægger jeg vægt på?

Jeg lægger vægt på den gode dialog og menneskelige relation. Det vil sige, at jeg lytter til de individuelle problemstillinger eller ønsker, du kommer med, og tager dem seriøse. Eksempelvis hvis du har ondt, så bliver jeg ved med at spore mig ind på, hvad årsagen til dine smerter kunne være, selvom de åbenbare kilder ikke kan forklare dem. Jeg bestræber mig altid på at give dig et kvalificeret, ærligt og fagligt svar på dine spørgsmål og stille den helt rigtige diagnose. Derfor er det netop vigtigt for mig at komme helt ind til kernen ved en problemstilling.

Jeg værdsætter det langtidsholdbare håndværk og vælger aldrig den hurtige løsning – men den rigtige løsning! Du vil altid modtage en ærlig, faglig begrundelse på en behandling, så du ved, hvad der skal laves og hvorfor. Jeg kunne aldrig finde på at behandle med en krone, hvis eksempelvis en plastbehandling er tilstrækkelig, eller gøre det omvendte, for den sags skyld. Selvfølgelig spiller økonomi også en rolle, så selvom jeg altid vil foreslå den både objektiv og subjektiv mest hensigtsmæssige løsning, så tager jeg også hensyn til den enkelte og dennes økonomiske situation.

Hvad står jeg får?

For mig er kvalitet, kontinuitet, glæde og rummelighed bærende elementer i min behandling. Nøjagtighed er en hjørnesten for mig. Det gælder både i diagnosen og i selve behandlingen. Jeg stiller mig selv det krav at behandle med højeste præcision og kvalitet. Derudover er behandlingen kendetegnet ved tryghed, godt humør, humor, og ligefremhed. Det er vigtigt for mig, at du føler dig godt tilpas og derfor gør jeg meget ud af at forklare, hvad jeg gør, så du er helt med i processen. Men der er også plads til at have det sjovt og tage det afslappet, så du vil kunne opleve, at eksempelvis klinikassistenten og jeg gør lidt grin med hinanden.

Hvad kan patienten forvente, når han eller hun sidder i stolen?

Hos mig vil du møde en passioneret tandlæge, der lægger vægt på helhedsoplevelsen. Jeg spørger både ind til, hvordan du har det som patient og som menneske. Jeg gør meget ud af at skabe mig et overblik over dit tandsæt og sætter en ære i at gøre tingene ordentligt. Jeg er ikke tilfreds, før tingene er i orden og du selv også er tilfreds. Derfor tager jeg mig også god tid til behandlingen. Specielt når det gælder pudsearbejdet, er jeg opsat på at bruge den tid, der skal til, for at resultatet er tilfredsstillende.

Derudover vil du opleve, at behandlingen foregår i en stille og rolig atmosfære i klinikken, hvor venlighed og ærlighed er højsædet, og hvor også dialogen med klinikassistenten foregår stille og roligt. Du får rene ord for pengene, selvfølgelig med masser af smil og den omsorg og hensyntagen, som du foretrækker og har behov for. Jeg giver dig et maksimalt informationsgrundlag inden behandlingen og meddeler løbende, hvad der kommer til at ske, så du er helt med på de enkelte skridt og hele forløbet i forbindelse med en behandling.